سمساری آنلاین و مزایا و معایب آن

در شرایط اقتصادی حال حاضر بسیاری از مردم برای تهیه لوازم مورد نظر خود رو به خرید از سمساری ها و امانت سراها آورده اند و از این طریق اجناس دلخواهشان را با کیفیتی خوب و قیمتی مناسب خریداری می کنند.
اشخاصی نیز هستند که به اجناس قدیمی و کلکسیونی علاقمند میباشند و در پی جمع آوری آنها هستند. این افراد میتوانند با مراجعه به سمساری ها لوازم آنتیک و قدیمی با ارزشی که مدنظر دارند را پیدا کنند.
از جمله لوازم و وسایلی که میتوانید در سمساری ها مشاهده کنید میتوان به انواع روزنامه های قدیمی ، لوازم خانگی ، ظروف قدیمی و آنتیک ، لوازم برقی منزل ، سماورهای زغالی ، فرش ، تابلو فرش و ... اشاره نمود. شما میتوانید اینگونه لوازم را از امانت سراها خریداری نموده و یا به آنها بفروشید.
اما هنوز خیلی از افراد برای خرید از سمساری ها و یا  سمساری آنلاین  دچار شک و تردید میباشند. به این اشخاص توصیه میگردد پیش از آنکه در این مورد تصمیم بگیرند، با مزایای سمساری آنلاین، معایب سمساری آنلاین و در کل خرید و فروش از سمساری آنلاین آشنا شوند.

خرید و فروش از سمساری ها چه مزایایی دارد؟ 

این نوع خرید دارای مزیت هایی است که باید در کنار ویژگی‌های منفی، به آنها نیز توجه نمود. خیلی از افراد هستند که سمساری ها پای ثابت خریدشان است اما برخی افراد فقط در مواقعی خاص، خرید از سمساری ها را انتخاب میکنند. این استقبال نشان میدهد که خرید لوازم دست دوم و کارکرده نیز دارای مزایای مختلفی میباشد، که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:
 
1. قیمت مناسب
برترین مزیت خرید لوازم دست دوم یا کارکرده، قیمت مناسب آنهاست. تفاوت قیمت میان لوازم نو و کارکرده بسیار زیاد و چشمگیر است. همین امر باعث میگردد بسیاری افراد به دلیل قیمت مناسب این وسایل را انتخاب نمایند. 
برای مثال افرادی هستند که منزل دیگری جز محل سکونتشان در شهرهای دیگر جهت استفاده در زمان تفریح، خریداری میکنند. اما چون استفاده از آن همیشگی نیست، تمایل ندارندهزینه زیادی صرف خرید وسایل کنند. بهترین راهی که میتوان به این افراد پیشتهاد داد خرید از سمساری است.
 
2. کیفیت لوازم
به وجود آمدن شرایط بد اقتصادی سبب گشته تا تولیدات فعلی کیفیت قبل را نداشته باشد. اگر لوازم قدیمی را انتخاب کنید علاوه بر آنکه هزینه کمتری صرف میکنید کالای با کیفیت تری نیز خریداری میکنید. حال آنکه لوازم نو هم قیمت بسیار بالاتری داشته و هم کیفیت لازمه را ندارند.
 
3. ایجاد تنوع و جلوگیری از یکنواختی
وقتی برای لوازمی هزینه زیادی میپردازید، مسلما مجبورید مدت زمان زیادی از آن استفاده نمایید. اما در صورتیکه کالای دست دوم با قیمت مناسب بخرید میتوانید در فواصل زمانی کوتاه آنها را تعویض کرده و با تغییر در دکوراسیون از یکنواختی و دلزدگی جلوگیری کرده و برای خود تنوع ایجاد کنید. 

4.  کاهش قیمت کالاهای نو
زمانیکه تقاضای خرید لوازم دست دوم و کارکرده بالا برود بالطبع درخواست لوازم نو کاهش پیدا کرده و همین کاهش تقاضا باعث پایین آمدن قیمت لوازم نو میگردد.
 
5. تاثیر مثبت بر محیط زیست
خیلی از لوازم برقی، الکترونیکی و … ساخته شده از مواد نفتی و دیگر موادی هستند که برای محیط زیست زیان آور بوده و ورودشان به طبیعت تاثیرات بدی بر محیط دارد. با استفاده مجدد از کالاها میتوانید از تولید زباله بکاهید و به سلامت محیط زیست کمک کنید.
 
6. کاهش خروج ارز از کشور
خیلی از وسایل از کشورهای دیگر وارد میشوند و برای واردات آنها ارز زیادی صرف میگردد. با جا افتادن فرهنگ خرید لوازم کارکرده میتوانید موجب عدم خروج ارز از کشور شوید.
 
7- خرید اجناس لوکس وآنتیک
اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به لوازم قدیمی و آنتیک علاقمندید با مراجعه به سمساری ها میتوانید بسیاری از اجناس دلخواهتان را بیابید. اکثر سمساری ها کالاهای با ارزش، زیبا و کمیاب قدیمی را که برخی از آنها پیدا کردنشان حتی ممکن نیست را دارا میباشند.
 
خرید و فروش از سمساری ها چه معایبی دارد؟
همانطور که گفتیم، بسیاری از کالاهای دست دوم زمان کوتاهی استفاده شده اند و بنا به دلایل مختلفی تعویض میگردند و خریداری آنها از هر لحاظ سودمند است. اما خرید لوازم کارکرده همانقدر که مزیت دارد، دارای معایبی نیز هست.  
 
1. استهلاک بالا 
خیلی از کالاهای دست دوم زمان زیادی استفتده نشده اند اما بسیاری از آنها نیز مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند و ممکن است خیلی زود از کار بیفتند. پس اگر قصد استفاده طولانی مدت از کالایی را دارید، پیشنهاد نمیکنیم که لوازم کارکرده بخرید.
 
2. طول عمر پایین
خرید لوازم کارکرده خصوصا لوازم برقی ریسک بالایی دارد چون ممکن است قبلا تعمیر شده و دارای مشکل باشند. پس هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید. اینکه خرید خوبی انجام دهید  تا حد زیادی بستگی به شانس شما دارد.
 
3. ظاهرنامناسب
این نکته را حتما میدانید که کالاهایی که قبلا استفاده شده اند از لحاظ ظاهری با کالای نو قابل قیاس نیستند. البته شاید لوازمی که مدت کوتاهی کار کرده اند ظاهری مشابه نو داشته باشند اما به‌طورکلی، این اجناس اغلب ظاهر نو و آراسته‌ای ندارند.
 
4. کاهش تولیدات داخلی
زمانیکه خرید لوازم دست دوم بین مردم جا بیفتد، درخواست خرید کالای نو پایین آمده و همین موجب کم شدن و یا توقف تولید محصولات میگردد که متاسفانه تعطیلی و ورشکستگی کارخانجات را در پی دارد. 

نتیجه‌گیری:
همانطور که در مطالب بالا ذکر کردیم خرید کالاهای دست دوم دارای مزایا و معایبی هستند. اما برای بسیاری افراد نظیر اقشار کم درآمد مناسب میباشد. همچنین خرید و فروش کالاهای دست دوم میتواند برای افراد درآمدزا بوده و باعث ایجاد اشتغال شود. اگر قصد خرید و فروش از سمساری آنلاین یا فروشگاه های سمساری را دارید توصیه میکنیم در خصوص تمام موارد ذکر شده تحقیق کرده و با سمساری آنلاین یا فروشگاه های و معتبر و مورد اطمینان کار کنید.
 

برچسب ها :

سمساری آنلاین

خرید و فروش از سمساری آنلاین

مزایای سمساری آنلاین